Ταξιδευτή των θαλασσών και φίλε εσύ των γλάρων
ψάξε βαθιά στην τσέπη σου για κείνο το κοχύλι...

Κυριακή 28 Ιουνίου 2009


Operculum: Η ιστορία που με δένει με αυτό το κοχύλι...








Εδώ και αρκετούς μήνες άκουγα το τραγούδι "Πικρία" σε στίχους Νίκου Καββαδία και μουσική Θάνου Μικρούτσικου. Όταν λοιπόν άκουγα για εκείνο το δυσεύρετο, μικρό, θαλασσινό κοχύλι, αναρωτιόμουν ποιο θα μπορούσε να ήταν για μένα, απ'ολα τα κοχύλια που γνώριζα. Το τραγούδι το λατρεύω και δεν περνάει βδομάδα, για να μην πω μέρα, που να μην το ακούσω. Ένα σαββατοκύριακο, που είχα ζοριστεί πολύ και είχα ανάγκη να βρεθώ κοντά στην θάλασσα, με κάλεσε μια φίλη μου να μείνω στο σπίτι της. Εκεί στην Αλεξανδρούπολη λοιπόν, σε μια όμορφη απομονωμένη παραλία, το πρώτο πράγμα που αντίκρυσα όταν άφησα τα πράγματα που κουβαλούσα ήταν αυτό το κοχύλι. Το δικό μου δυσεύρετο, μικρό, θαλασσινό κοχύλι. Το "Μάτι της θάλασσας" όπως μου το σύστησε ένας ψαράς στην ιδιαίτερη μου πατρίδα την Κύπρο. Είναι γνωστό επίσης ως "μάτι της γάτας" ενώ στις επιστήμες ασπονδύλων και υγροβιολογίας το αποκαλούν "operculum". Έχω δεθεί πολύ με αυτό το κοχύλι και κάποιες πρόσθετες σκέψεις /προεκτάσεις που έκανα ενίσχυσαν τον λόγο ύπαρξης του στα χέρια μου. Η ιδιότητα αυτού του κοχυλιού είναι να προστατεύει το στόμιο του όστρακου, δλδ την μόνη είσοδο/έξοδο του, την μόνη εκτεθιμένη του πλευρά. Έτσι λοιπόν και για μένα ήταν η υπενθύμιση για να προστατέψω τα ευάλωτα σημεία μου. Το μέγεθος του και η συχνότητα που μπορεί να το συναντήσει κάποιος είναι σχετικά μικρή. Τα δυσεύρετα αυτά κοχύλια απαιτούν κοσκίνισμα της παραλίας για να τα εντοπίσεις. :) Έτσι μου θύμισε ότι όταν θέλεις κάτι πολύ και πιστέψεις σ'αυτό θα έρθει αβίαστα για να σου τονώσει την πίστη στα όμορφα και σπάνια που αγαπάς.

περισσότερες πληροφορίες: Operculum
ακούστε το τραγούδι: Πικρία (Michael Montanaro)
Πικρία1 (Θάνος Μικρούτσικος)

Υ.Γ: Μαρία μου, σ'ευχαριστώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου